søndag den 30. november 2014

Så starter min første veganske jul!

Glædelig 1. Advent. Det er en meget grå en af slagsen, men det hører sig vel til det danske vintervejr. Man kan til gengæld finde det varme tøj frem og putte sig i som jeg har gjort ;)  Da jeg stod foran spejlet her i morges slog det mig pludseligt, at hvor er det dog skønt, at der findes så mange lækre alternativer helt uden animalske produkter. Jeg kan sagtens pakke mig ind fra top til tå og forblive dejlig varm, helt uden nogle dyrs indblanding. Det er rart at tænke på! 

Jeg har gjort mig lidt tanker om det med at være veganer i en juletid og især når man er den eneste i ens familie. 
For mig bliver en animalskfri jul intet problem, da der er en masse lækre alternativer, men det bliver en udfordring med julefrokoster, juleaften og hvad der ellers hører sig til. Jeg har ikke været til stor julefrokost efter jeg er blevet veganer så er meget spændt på at se hvordan jeg har det med det, tænker at det måske bliver en lidt voldsom oplevelse?. Jeg må tage det som en udfordring og håber på, at jeg kan lave noget lækkert, farvestrålende julemad som de andre vil misunde ;) 
Er der andre der har det på samme måde? 

Men god søndag derude. 
Min dag skal nydes med afslapning, 
gåtur men Hannibal og indtage store mængder urtete fra PUKKA, som jeg bare aldrig kan få nok af. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar