lørdag den 3. januar 2015

Chilibønne/kikærte bøffer


Lidt impulsiv køkkenkunst blev i aften til chilibønne/kikærte bøffer. 
Fremgangsmåde; 
En dåse kikærter (svare ca. til 3 dl.)
En dåse chili kidneybønner
150 g fint hakket champignon
2-3 dl øko hvedemel
Salt
Peber
Hvidløg
1 rødløg
Ellers friske krydderier og urter som man lyster. 
Jeg hældte kikærter og bønner i en skål i brugte en stavblender til at lave en mos gerne lidt grov. 
Jeg vendte derefter resten af tingene i, men som det sidste melet, da det skulle bruges til at jævne dejen til den havde en nogenlunde fast konsistens - kom defor lidt i ad gangen. 
Man kan også bruge havergryn, det smager også rigtig godt. 
Dejen var ikke så fast at man kunne forme bøfferne i hånden, så jeg brugte to skeer til at komme dem på panden med. Jeg stegte bøfferne ved god varme i olivenolie indtil at de var godt brune på begge side. 

Jeg lavede en god stor portion så der er lidt til fryseren, men ellers smager de også skønt kolde på en rugbrødsmad. I aften blev de serveret med champignonsauce og kartofler, det var nu heller ikke værst ;) 

God fornøjelse og velbekomme jer! 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar