mandag den 1. december 2014

Hjemmelavet æble/ingefær marmelade

Jeg elsker ideen om at være selvforsynende. Det er dog ret svært da jeg bor i byen, men får jeg mulighed for at forsyne mig med frugt og grønt fra mine forældres have, så slår jeg til. Her har vi været i sommerhus og plukket æbler i store mængder. De var både skønne som spiseæbler men også perfekte i blandt andet marmelade og som æblegrød.


 
Det blev til æble/ingefær marmelade. Lækkert og meget nemt at lave. 
Jeg lavede først æblegrød af ca. 2 kg æbler, jeg tilsatte her en god gang øko rørsukker (efter smag og behag) de æbler jeg brugte var en smule sure, så det var derfor nødvendigt. 
Efterfølgende rev jeg en hel ingefær i, og tilsatte et brev pectin sødet med stevia. Jeg kogte det op i et par minutter og kom derefter marmeladen på kogte glas og så på køl - velbekomme :) 

OBS min marmelade smagte rigtig meget af ingefær, men jeg elsker ingefær så det passede mig fint. Smag evt. jeres egen til med lidt ingefær ad gangen, hvis i ikke vil have den for stærk. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar