lørdag den 27. december 2014

Lette men lækre bruschetta


Nogen gange må det gerne bare gå lidt stærkt men stadig være lækkert. Så i dag endte jeg med at lave italiensk inspireret bruschetta med forskellige topping. 
Jeg brugte grovbrød som jeg skar ud i skiver og smurte med olivenolie og hakkede hvidløg. Jeg kom dem i ovnen på varmluft på 200 grader i et kvarters tid til de var brune og sprøde.
Min topping bestod af sandwichspread fra urtekram med tomat og basilikum - jeg er helt tosset med den. På den ene af de to kom jeg skiver af en grønsagsbøf. De to små er med soltørrettomat/chili pesto - den er virkelig lækker især hvis man er til lidt stærk mad. Den er købt i Kvickly. Den sidste er oliventapanade med små stykker rød peber, jeg elsker oliventapanade og der findes mange forskellige slags, de fleste er veganske og kan købes i næsten alle butikker. Til sidst lavede jeg en lille frisk tomatsalsa af fint hakket løg, tomat, olivenolie, salt og peber. 
Det var rigtig let og lækkert oven på alt det tunge julemad! 
Velbekomme jer :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar