fredag den 5. december 2014

Så er der mad - igen :)



Julekonfekt, dadelkugler. 
Mit ynglingsslik her til jul er dadelkugler, de smager skønt og så er de til at spise med lidt bedre samvittighed end det meste ;) 
Fremgangsmåde; 
Jeg plejer at bruge en hele pakke friske dadler, som jeg udstener og kommer op i en blender. Dertil tilsætter jeg kakaopulver, lidt havergryn, hakkede nødder af forskellig slags og lidt god mørk chokolade. Alle tingene blendes godt til en masse og rulles derefter til kugler som man kan rulle i blandt andet kokos, lakridspulver, hakket nødder, eller bare lade dem være som de er :) 
Merry vegan Christmas, 
Velbekomme jer! 



Skønne pizzasnegle - en almindelig grov pizzadej gerne med lidt kerner rulles godt ud. Tilsæt derefter en god fyldig grønsags/tomatsovs med køleskabets goder og rul og skær til snegle. Top med en god vegansk revet ost. 


Hjemmebagte pandekager med rugmel og soyamælk. Ovenpå tomat og basilikum pasta, avocado og lidt kartofler i skiver. Nemt og lækkert. 


Let og lækkert møllehjuls grovbrød. 
Rugmel
Hvedemel
Øko gær
Raps olie
Salt
5 kornsblanding
Bland så fordelingen passer dig i forhold til grovhed af brødet. Form til møllehjul og lad det hæve i 45 min. Bages ved 200 grader i 20-25 min. 


Grov kartoffelmos med kogte bønner, rosenkål og broccoli - blande, blande sammen og bum, en grøn sundhedsbombe uden lige :) 



Rødbedebøffer med rodfrugter i ovnen og grov guacamole :) 

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar